Zalando: van zolderkamer naar de beurs

Vast en zeker kent iedereen het Duitse bedrijf Zalando tegenwoordig. Als het niet vanwege de irritante reclames is, dan simpelweg omdat men er al veel spullen heeft besteld. Enkele jaren terug was deze gigant in de shoppingwereld nog slechts een zolderkamerprojecte van twee pientere Duitse heren.

Zalando en marketing

Bij de start richtte Zalando zich nog enkel op de schoenenmarkt in het eigen Duitsland. Maar vanwege het gigantische succes kwamen daar al snel de buurlanden bij. En binnen de kortse keren werd er naast schoenen ook allerlei kleding verkocht. Zalando groeide mee met de populariteit van het online winkelen, iets wat de consument maar al te graag doet vandaag de dag. Een vertrouwde band met de klanten is zo snel geschapen.

De reclames met het geschreeuw van de vrouwen in kwestie staan bij menig televisiekijker nog op het netvlies en trommelvlies gebrand. Het is dan ook niet voor niets dat Zalando twee opeenvolgende jaren de prijs won voor meest irritante reclame in Nederland. Slim aangepakt van Zalando. Hoe irritanter, hoe meer erover wordt gepraat. En dat is ook reclame en veel veel bereik weer voor het bedrijf.

Zalando kortingscodes

Waar korting is, is vuur dat is wel duidelijk. De klant heeft een voorliefde om ergens minder voor te hoeven betalen. Op veel verschillende sites worden kortingscodes aangeboden, ook voor Zalando producten uiteraard. Dit levert weer meer publiciteit op en meer verkopen. Zo groeit Zalando alleen maar meer,

Beursgang in de planning

Het bedrijf blijft innoveren en gaat nu naast het verkopen van producten de klanten ook voorzien van heuse fashiontips via blogs en digitale magazines. Zo worden de klanten aangespoord om nog meer te kopen, wederom goed bedacht. Recent is ook nog bekend geworden dat Zalando zelfs plannen heeft om naar de beurs te gaan. Het is snel gegaan, dat zullen de Duitse oprichters ook nog wel eens denken.