Het nut van duurzame relatiegeschenken

Een eigen bedrijf hebben is leuk en interessant, maar wat heb je er aan als je geen naamsbekendheid hebt of dat men negatief over je denkt? De inzet van marketing is zeer belangrijk en dat moet dan ook goed gebeuren. Er moet goed nagedacht worden over wat wèl en wat niet gedaan dient te worden om het bedrijf op een positieve manier in het daglicht te stellen.

Onderhoud met klanten moet goed zijn

Ten eerste zul je je klanten goed moeten behandelen. Zij zijn het die, als je ze goed behandeld hebt, voor jou de promotie verzorgen. Bij een goed gevoel zullen zij je naam doorgeven als een positief iets zodat jouw bedrijf bekender wordt en meer klanten zal trekken. Het contact zelf is uiterst belangrijk en zeker ook de service die je verleent. Kom afspraken op tijd na en blijf redelijk in welke situatie dan ook.

Duurzame relatiegeschenken

Een heel handig hulpmiddel om een goede relatie op te bouwen met klanten is het geven van relatiegeschenken. Denk bijvoorbeeld aan een pen met de bedrijfsinformatie er op. Op het eerste oog een heel simpel ding, maar uit zoiets blijkt al goodwill en het is simpelweg een vorm van reclame. De pen duikt wellicht op de meest gekke plaatsen op en de naam gaat rond. Zelfs in de categorie relatiegeschenken kun je je met je bedrijf onderscheiden. Dus als je de kleine hebbedingetjes te makkelijk vindt kun je er ook voor kiezen om duurzame relatiegeschenken aan te bieden. Dit zijn artikelen die vervaardigd worden uit gerecycled materiaal. Zo laat je met iets kleins ook al zien dat je groots denkt. Dat jullie bedrijf stilstaat bij het goede omgaan met ons milieu. Dat zal uiteraard alleen maar positieve invloed hebben op het imago en de manier waarop mensen het bedrijf zien. En zeg nu zelf, als je in de tussentijd een steentje kan bijdragen voor een gezond milieu is dat alleen maar mooi meegenomen toch?