Optimaliseer je website voor bezoekers

Als je een website hebt is de kans groot dat je er veel tijd en misschien ook geld in hebt investeert.
Weken, zo niet maanden, ben je bezig om een idee perfect uit te werken. En als je website er dan eindelijk uitziet zoals je wilt, mis je iets. Bezoek. Waarom bezoekt niemand je website?

Optimaliseer je website!

Een mooie website, vol unieke teksten maken, betekend nog niet dat je website goed te vinden is in Google.
Je moet allerlei dingen doen om een website vindbaar te maken in Google.
Het regelmatig schrijven van goede teksten en toevoegen van waardevol, relevant content is erg belangrijk.
Maar er zijn zoveel andere dingen die je moet doen.

Keyword onderzoek
Als je website over kevers gaat, moet je onderzoeken waar mensen naar zoeken als ze iets willen weten over kevers.
Volkswagen kevers of insecten? Stel dat het over Volkswagen kevers gaat, wat is dan het doel?
Onderdelen verkopen voor Volkswagen kevers bijvoorbeeld. Dan kunnen je keywords bijvoorbeeld zijn, onderdelen Volkswagen kever, kever onderdelen of onderdelen kever bestellen.
Je moet een enorme lijst maken met zoveel mogelijk keywords waarop je gevonden wilt worden.
In het begin is het niet je doel om te scoren op Volkswagen maar het kan uiteindelijk een keyword worden.

Titels
De titel van een webpagina is het belangrijkste als je wilt dat de pagina goed scoort.
Een titel moet enkele keywords bevatten die ook voorkomen op de webpagina.
Als mensen zoeken in Google zal je titel zichtbaar zijn, schrijf een titel dus nooit voor Google maar voor je bezoekers.

Google beschrijving
De Google beschrijving is de tekst die mensen zien in Google.
Google hecht veel waarde aan een beschrijving. Als ze de beschrijving niet goed vinden, pakken ze de eerste paar zinnen uit de tekst op een webpagina en dan gebruiken ze die.
Een beschrijving moet een webpagina beschrijven en enkele keywords bevatten.
Het moet geschreven zijn voor mensen en ze nieuwsgierig maken zodat ze je website willen bezoeken.

Content
Content is koning zegt men wel eens.
Schrijf goede, informatieve teksten, die gericht zijn op mensen, niet zoekmachines.
Voeg regelmatig nieuwe teksten toe, minimaal eens per week en voorzie teksten altijd van rich media, zoals afbeeldingen, video’s, etc.
Plaats ook links in je artikel naar andere websites en ook enkele links naar webpagina’s op je eigen website.

Headings
Headings zijn koppen binnen een artikel, zo is er een H1 tot H6.
Maak veelvuldig gebruik van headings en gebruik er af en toe je keywords in.
Doe dat niet te vaak, dan werkt het averechts.

Optimalisatie buiten je website om

Als je je website iets beter geoptimaliseerd hebt, kan je ook buiten de website een aantal dingen doen.
Een van de belangrijkste dingen is linkbuilding. Als je een paar passende links op websites hebt, kan dat de vindbaarheid van je website enorm bevorderen.
Dat kan je doen door links uit te wisselen, al is dat niet echt wenselijk.
De beste manier is door je links gewoon toe te voegen. Een link toevoegen kan bijvoorbeeld op link en artikel directory’s.
Na enige tijd zal je website dan beter te vinden zijn op de anchor teksten die voorkomen in je links.

Wil je direct bezoek? Zet dan social media effectief in. Twitter, Facebook en soortgelijke media kunnen binnen een paar uur veel bezoek opleveren. Als je echt direct bezoek wilt vanuit Google zelf, op keyword termen is adverteren middels Google Adword een interessante optie.