Online marketing, heb je daar een online marketing bureau voor nodig?

Online marketing, wat is het eigenlijk? Het is nogal breed maar toch heel simpel. Online marketing is de marketing van producten of diensten via internet. Tot online marketing wordt onder andere gerekend: zoekmachineoptimalisatie, reclamebanners, e-mailmarketing, referralmarketing, affiliate marketing, interactieve marketing, weblogmarketing en virale marketing. Nu beginnen uw oren (of in dit geval ogen) hoogstwaarschijnlijk te flapperen. Wellicht kent een gedeelte van die mogelijkheden nog niet? Dat is helemaal niet zo gek. Online marketing gaat zo snel dat het niet meer bij te houden is voor een leek (iemand die er niet dagelijks mee bezig is).

Ken je de mogelijkheden van Google AdWords bijvoorbeeld? Misschien heb jij wel een webshop of website en had je verwacht dat de bezoekers wel zouden komen. Ondertussen ben je er vast en zeker achter dat dat niet zo iets. Het kost nu eenmaal een hoop tijd om je website hoog in Google te krijgen waardoor je beter gevonden wordt en de websitebezoekers stijgen. Echter, dat kost dus veel tijd! Er is een manier om nu al potentiele klanten op je website te krijgen; Google AdWords. Met Google AdWords kom jij naar boven wanneer een potentiele klant een zoekwoord intypt waarop jij gevonden wilt worden. Zo wil een social media specialist bijvoorbeeld graag gevonden worden wanneer een potentiele klant ‘social media advies nodig’ intypt. Met Google AdWords komt jouw advertentie naar boven op het moment dat iemand de door jou gekozen zoektermen intypt. Echter, dit is niet simpel, sterker nog, het is ingewikkeld, vraag een online marketing bureau om online marketing advies!

Of bijvoorbeeld social media. Veel bedrijven ‘sukkelen’ maar wat aan. ‘Iedereen heeft social media, dus ik doe het ook maar’ is een veel gehoorde kreet. Echter, iedereen kent die pagina’s wel, die het geweldig doen, enorm veel likes, reacties, omzetstijging etc. Hoe komt dat nu? Nou, zij krijgen hoogstwaarschijnlijk social media advies van een social media bureau, iemand die weet hoe je resultaat behaalt op social media.