Tips om vet te verminderen

Het vet op je lichaam wordt voor het grootste deel bepaald door je eetpatroon. Personen met veel buikvet hebben normaal gesproken slechte eetgewoontes. Veel vet op het lichaam zorgt voor gezondheidsrisico’s. Er is meer kans op hartziekten en andere aandoeningen. Door simpele aanpassingen aan het eetpatroon kan het lichaamsvet worden verminderd.

Eet vaak salades
Eet een salade bij elke maaltijd. Door een salade te eten voel je je voller en krijg je minder calorieën binnen. De salades hebben weinig calorieën en veel vezels.

Zeg nee tegen junk food
Junk food is makkelijk maar ook heel erg slecht omdat het veel vet bevat. Chips, eten voor in de frituur, cakes en andere zoete snacks kun je niet meer eten. Dit zal in het begin wennen zijn maar daarna wordt het steeds makkelijker.

Eet gezonde snacks
Fruit, noten en groenten zijn goede snacks. Als je honger krijgt neem dan een stuk wortel of komkommer. Er zit geen vet in deze producten Hier zit over het algemeen veel minder calorieën in dan in normale snacks.

Stop met het drinken van limonade
Drinken zoals limonade heeft het nadeel dat het veel suiker bevat. Als je sapjes haalt in de winkel zoals bijvoorbeeld AA-Drink dan is dat ook verleden tijd aangezien ook deze veel suikers bevatten.

Ga voor natuurlijke producten
Kies voor vers eten uit de groentewinkel of andere natuurlijke producten. Vergeet de kant-en-klare maaltijden waar veel toegevoegde stoffen in zitten. Deze zijn slecht voor je gezondheid.

Het dagelijkse aantal calorieën verminderen
Verminder het aantal calorieën dat je op een dag eet. Een gram vet bevat meer dan twee keer zoveel calorieën als een gram eiwit of koolhydraten. Dat betekent niet dat je helemaal geen vetten mag hebben. Probeer het te beperken tot alleen de gezonde vetten. Dit zijn de onverzadigde vetten die onder andere te vinden zijn in vette vis. Deze vetten hebben weliswaar veel calorieën maar ze zijn onmisbaar voor het lichaam.